Vet ni vad?

Btw, tror det här kommer bli ett långt inlägg!
Ialla fall idag jobbade jag ju med prao i stallet, fick göra lite allt möjligt vilket var kul! Sen skulle vi fika och då snackade vi om träning eftersom att jag skulle vart med och hoppa för Pontus men vi ändrade oss eftersom att hon gått lite halv taskigt och dessutom skulle vi ju inte flytta förän på lördag.


Men ialla fall så föreslog dom att jag skulle åka dit och så fick jag stanna och flytta idag och självklart ville jag det!
Så vi står du på Stall Bermar.
Skulle ju också hoppa för pontus då!
Och nu till själva träningen:

Idag var det ban hoppning och det var båda vatten matta och mur med. Vi började hoppa fram på ett krys det gick bra och sen blev det driekt bana.
Man kom först på ett krys som stog typ på medelinjen och typ 5 - 7 meter från kort sidan. Hoppa den sen höger ganska snäv sväng till ett räcke, lite snett hinder till en trippelbarr och sen snett igenom till en oxer, båge till räcket och sen kombination med två galoppsprång i mellan (hindrerna var ganska snea) sen rakt fram galioppera kort sida och sen på långsidan hoppa oxer, snett igenom till muren och sen vatten matta och vatten matta igen.

Själva banan blev jag nöjd med.
Lärde mig redan grymt mycket vilket var jätte kul.
Fick lite saker jag behöver ändra/bättra vilket var:
Inte luta mig till höger över hindret - måste sitta rakt osv.

•Hålla jämn galopp och sitta i sadeln - jag rider gärna lätt i galoppen också om ni förstår var jag menar.

Det var typ det. Finns säkert 100 mer saker jag behöver bättra, men höjden var ingenting idag vilket ändå var skönt eftersom att det var lite knas hinder och första gången jag var i ridhuset. Kanske låg på 90.
Blev för mörkt att fota men mamma kunde filmat men glömde säga det.
Imorgon blir det nog dressyr och schamponering på listan! Kanske tar med kameran så ni får se lite mer.

Tycker vi uppdaterar riktigt bra nu!

Kommentarer
Postat av: Carro

Sv: Ja :D men isåfall behöver jag eran mejl eller nått :)<3

2012-03-27 @ 21:10:31
URL: http://baraacarro.blogg.se/
Postat av: Carro

Eller skit samma, här har ni min bild :)



http://baraacarro.blogg.se/images/2012/getattachment_195828467.jpg

2012-03-27 @ 21:35:54
URL: http://baraacarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg?

E-postadress: (behövs inte)

Skriv gärna din blogg här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0