Hoppträning.. Check

Gick as bra idag! Vi hade på ena lång sidan tre hinder med 5-6 galoppstrång i mellan och i mitten hade vi travbommar sen ett räcke och sen en bakbom.

På andra sidan hade vi en 4 kombination,
Ialla fall vi började travhoppa räcket och det gick sisådär, hon ville gärna dra iväg över travbommarna och sådär men jag samlade henne till slut och hade henne mellan hand och skänkel och då gick det genast mycket bättre :)
Vi hoppade sen lång sidan med tre hinder och det gick över förväntan! Vi övade på att ha jämn galopp efter alla hinder eftersom att dom gärna drar iväg efter det andra hindret (mitten hindret) men det gick riktigt bra!
Hon var lugn och sansad och jag med! ;) Hittade min egna balans och behövde då inte sätta mig ner efter hindret och ''skjuta'' iväg henne, utan kunde stå lite halv upp i lättsits och rulla vidare utan att hon drog! Så det var riktgit kul!
Fick sluta lite tidigare eftersom att det gick så bra så vi slutade där det gick som bäst lixom! så ingen 4 kombination för min del endast en i gruppen som fick hoppa den eftersom att det gick jätte bra för oss andra. Tyckte dels att det såg väldigt fint ut med den ena tjejen som det gick lite mindre bra för än oss andra! Hennes häst är riktigt snygg , stark och väldigt pigg! haha men riktigt söt!
Ialla fall har några filmer från framhoppningen som jag lägger upp! Roligare för er kanske att få filmer om vi hoppar bana! Men nu gjorde vi ju inte det så ni får det som finns! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg?

E-postadress: (behövs inte)

Skriv gärna din blogg här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0